Information on the tuition payment 등록금납부안내

글번호
391773
작성일
2024-07-30
수정일
2024-07-30
작성자
국제교육지원팀 (032-835-9584)
조회수
1075

2024학년도 2학기 등록금 납부 안내

Information on the tuition payment for the Fall semester of 2024

 

1. 등록기간: 2024. 8. 19.() ~ 2024. 8. 23.() 23:00까지/재입학생은 16시까지

1. Registration period: August 21, 2024 (Mon) ~ August 24, 2024 (Fri) 23:00 / Re-admission students, until 16:00


1-1. 초과학기자 등록금은 10월 초 예정 Extra-semester tuition fees are scheduled for early October

 

2. 등록대상재학생 및 복학생 등

2. Subject to registration: enrolled students, returning students, etc.

 

3. 납부방법인터넷뱅킹텔레뱅킹폰뱅킹무통장입금, ATM(계좌이체), 신용카드(삼성·신한·하나가능

송금인은 누구나 가능하며수취인(예금주)은 학생 본인 신한은행 가상계좌로 계좌이체

3. Payment method: Internet banking, telebanking, phone banking, bank transfer without a bankbook, ATM (account transfer), credit card (Samsung, Shinhan, Hana) is available.

- Anyone can transfer money to the temporary Shinhan account of each student


3-1. 신한은행 웹사이트를 통한 Paypal, WeChat 송금 가능: 첨부파일 참고/ 분할납부 불가

3-1. PayPal and WeChat remittance available through Shinhan Bank's website: Refer to the attached file/ Unable to pay in installments

 

4. 등록금 고지서 출력 및 납부확인

○ (고지서 출력학교 홈페이지(http://portal.inu.ac.kr)에서 직접 출력별도 우편발송하지 않음

학교 홈페이지 확인, 2024. 8. 14.(수이후부터 가능/ 초과학기자는 10월 초

·[포털통합정보시스템 ▷ 학사행정 ▷ 등록 ▷ 등록금고지서 및 증명서 ▷ 등록금고지서

4. Print out tuition bill and check payment

○ (Bill print) Printed directly from the school website (http://portal.inu.ac.kr) and not sent separately.

- Check the school website, available after August 14, 2024 (Wed).

·[Portal] ERP system ▷ Academic administration ▷ Payment ▷ notification and certificates ▷ Tuition fees

 

전액 선감면 장학금 수혜자학교에서 일괄 등록 처리(별도 은행 등록처리 필요 없음)

- Full scholarship: Collective registration processing at school (no separate bank registration process required)

 

일부 선감면 장학금 수혜자장학금 차감 후 고지실납입액 확인 후 입금

- Other scholarship : Notification after deduction of scholarship, deposit after checking the actual payment amount.

 

수업연한 경과자: 2024. 9월 말 이후 신청학점에 따른 등록금 생성 예정

·등록금 납부기간 2024. 10월 초고지금액 확인 후 납부

- Over regular semester : The tuition fee will be generated according to the application credit on the end of September, 2024.

Tuition payment period Early October, payment after checking the amount notified.

 

○ 납부 확인 및 증명서 발급

학교 홈페이지(http://portal.inu.ac.kr) 확인납부 후 다음날 오전 10시 이후 확인가능

·[포털통합정보시스템 ▷ 학사행정 ▷ 등록 ▷ 등록금고지서 및 증명서 ▷ 등록금납부증명서

○ Confirmation of payment and issuance of certificates

- Check the school website (http://portal.inu.ac.kr) and check after 10 a.m. the next day after payment.

·[Portal] ERP system ▷ Academic administration ▷ Payment ▷ Notification and Certificates ▷ Certificate of payment

 

 

5. 신용카드(삼성카드신한카드하나카드납부 방법 및 안내(납부시간 09:00 ∼ 17:00까지)

○ 각 카드사별 홈페이지 ▷ 대학등록금 납부 ▷ 학생확인 ▷ 카드결제

○ 분할납부 신청자 신용카드 납부 불가

○ 본 등록기간 2024. 8. 19.(∼ 2024. 8. 23.()까지만 신용카드 납부 가능추가 등록기간에는 납부 불가

5. Credit card (Samsung Card, Shinhan Card, Hana Card) payment method and guidance (payment time from 09:00 to 17:00)

○ Homepage of each credit card company ▷ University tuition payment ▷ Student confirmation ▷ Card payment

○ Unable to pay credit card to applicant for installment payment

○ This registration period can only be paid by credit card from Aug 19, 2024 (Mon) to Aug 23, 2024, and not during the additional registration period.

 

6. 분할납부 신청 및 납부방법

6. The way to apply Installment payment and how to pay


○ (신청기간) 2024. 8. 19.() ~ 2024. 8. 23.() 15:00까지연장 불가

○ (Application period) From Aug 19, 2024 (Mon) to Aug 23, 2024 (Fri) 15:00, extension is not possible.


○ (신청방법학교 홈페이지(http://portal.inu.ac.kr)에서 직접 신청

·[포털통합정보시스템 ▷ 학사행정 ▷ 등록 ▷ 등록금분할납부 ▷ 분할납부신청

○ (How to apply) Apply directly from the school website (http://portal.inu.ac.kr).

·[Portal] ERP system ▷ Academic administration ▷ Payment ▷ Notification and Certificates ▷ Tuition fee(Break Session)


○ (고지서 출력학교 홈페이지(http://portal.inu.ac.kr)에서 직접 출력별도 우편발송하지 않음

·[포털통합정보시스템 ▷ 학사행정 ▷ 등록 ▷ 등록금고지서 및 증명서 ▷ 등록금분납고지서

○ (Bill print) Printed directly from the school website (http://portal.inu.ac.kr) and not sent separately.

·[Portal] IERP system ▷ Academic administration ▷ Payment ▷ Notification and Certificates ▷ 등록금분납고지서


○ 납부기간 및 분납금액

- (1) 2024. 8. 19.() ~ 2024. 8. 28.(수) 23:00까지고지금액의 35%

- (2) 2024. 9. 9.() ~ 2024. 9. 13.() 23:00까지고지금액의 25%

- (3) 2024. 10. 7.(월) ~ 2024. 10. 11.(금) 23:00까지고지금액의 25%

- (4) 2024. 10. 21.() ~ 2024. 10. 25.(금) 23:00까지고지금액의 15%


○ Payment period and installment amount

- (1st) From Aug 19, 2024 (Mon) to Aug 28, 2024 (Wed) 23:00, 35% of the notified amount

- (2nd) From Sep 9, 2024 (Mon) to Sep 13, 2024 (Fri) 23:00, 25% of the notified amount

- (3rd) From Oct 7, 2024 (Mon) to Oct 11, 2024 (Fri) 23:00, 25% of the notified amount

- (4th) From Oct 21, 2024 (Mon) to Oct 25, 2024 (Fri) 23:00, 15% of the notified amount

 

○ 분할납부 신청 시 유의사항

- (분할납부 신청 제외자·편입생재입학생수업연한 경과자

- (분할납부 미완납학칙 제51(제적)에 따라 미등록 제적

- (전액 납부자 변경 불가등록금 전액 납부 후 분할납부로 변경 불가

- (분할납부 신청 취소분할납부 신청 후 1차 등록기간 내 미납부 시 신청 취소

- (납부증명서 발급분할납부 중 증명서가 필요할 경우 잔여 납부금을 완납 후 익일 발급 가능


○ Precautions when applying for installment payment

- (Exclusion from application for payment in installments) New or transferred students, re-entered students, over 8 semester students

- If you not fully paid in installments you will be unregistered student and be exclusion

- You can't change to installment payment after paying the full tuition fee.

- Cancellation of application if payment is not made within the first registration period after application for installment payment.

- (Issuance of payment certificate) If a certificate is required during installment payment, the remaining payment can be issued on the following day after full payment.

첨부파일
다음글
이전글