2024학년도 2학기 등록금 납부 안내
Information on the tuition payment for the Fall semester of 2024
1. 등록기간: 2024. 8. 19.(월) ~ 2024. 8. 23.(금) 23:00까지/재입학생은 16시까지
1. Registration period: August 21, 2024 (Mon) ~ August 24, 2024 (Fri) 23:00 / Re-admission students, until 16:00
1-1. 초과학기자 등록금은 10월 초 예정 Extra-semester tuition fees are scheduled for early October
2. 등록대상: 재학생 및 복학생 등
2. Subject to registration: enrolled students, returning students, etc.
3. 납부방법: 인터넷뱅킹, 텔레뱅킹, 폰뱅킹, 무통장입금, ATM(계좌이체), 신용카드(삼성·신한·하나) 가능
- 송금인은 누구나 가능하며, 수취인(예금주)은 학생 본인 / 신한은행 가상계좌로 계좌이체
3. Payment method: Internet banking, telebanking, phone banking, bank transfer without a bankbook, ATM (account transfer), credit card (Samsung, Shinhan, Hana) is available.
- Anyone can transfer money to the temporary Shinhan account of each student
3-1. 신한은행 웹사이트를 통한 Paypal, WeChat 송금 가능: 첨부파일 참고/ 분할납부 불가
3-1. PayPal and WeChat remittance available through Shinhan Bank's website: Refer to the attached file/ Unable to pay in installments
4. 등록금 고지서 출력 및 납부확인
○ (고지서 출력) 학교 홈페이지(http://portal.inu.ac.kr)에서 직접 출력, 별도 우편발송하지 않음
- 학교 홈페이지 확인, 2024. 8. 14.(수) 이후부터 가능/ 초과학기자는 10월 초
·[포털] 통합정보시스템 ▷ 학사행정 ▷ 등록 ▷ 등록금고지서 및 증명서 ▷ 등록금고지서
4. Print out tuition bill and check payment
○ (Bill print) Printed directly from the school website (http://portal.inu.ac.kr) and not sent separately.
- Check the school website, available after August 14, 2024 (Wed).
·[Portal] ERP system ▷ Academic administration ▷ Payment ▷ notification and certificates ▷ Tuition fees
- 전액 선감면 장학금 수혜자: 학교에서 일괄 등록 처리(별도 은행 등록처리 필요 없음)
- Full scholarship: Collective registration processing at school (no separate bank registration process required)
- 일부 선감면 장학금 수혜자: 장학금 차감 후 고지, 실납입액 확인 후 입금
- Other scholarship : Notification after deduction of scholarship, deposit after checking the actual payment amount.
- 수업연한 경과자: 2024. 9월 말 이후 신청학점에 따른 등록금 생성 예정
·등록금 납부기간 2024. 10월 초, 고지금액 확인 후 납부
- Over regular semester : The tuition fee will be generated according to the application credit on the end of September, 2024.
Tuition payment period Early October, payment after checking the amount notified.
○ 납부 확인 및 증명서 발급
- 학교 홈페이지(http://portal.inu.ac.kr) 확인, 납부 후 다음날 오전 10시 이후 확인가능
·[포털] 통합정보시스템 ▷ 학사행정 ▷ 등록 ▷ 등록금고지서 및 증명서 ▷ 등록금납부증명서
○ Confirmation of payment and issuance of certificates
- Check the school website (http://portal.inu.ac.kr) and check after 10 a.m. the next day after payment.
·[Portal] ERP system ▷ Academic administration ▷ Payment ▷ Notification and Certificates ▷ Certificate of payment
5. 신용카드(삼성카드, 신한카드, 하나카드) 납부 방법 및 안내(납부시간 09:00 ∼ 17:00까지)
○ 각 카드사별 홈페이지 ▷ 대학등록금 납부 ▷ 학생확인 ▷ 카드결제
○ 분할납부 신청자 신용카드 납부 불가
○ 본 등록기간 2024. 8. 19.(월) ∼ 2024. 8. 23.(금)까지만 신용카드 납부 가능, 추가 등록기간에는 납부 불가
5. Credit card (Samsung Card, Shinhan Card, Hana Card) payment method and guidance (payment time from 09:00 to 17:00)
○ Homepage of each credit card company ▷ University tuition payment ▷ Student confirmation ▷ Card payment
○ Unable to pay credit card to applicant for installment payment
○ This registration period can only be paid by credit card from Aug 19, 2024 (Mon) to Aug 23, 2024, and not during the additional registration period.
6. 분할납부 신청 및 납부방법
6. The way to apply Installment payment and how to pay
○ (신청기간) 2024. 8. 19.(월) ~ 2024. 8. 23.(금) 15:00까지, 연장 불가
○ (Application period) From Aug 19, 2024 (Mon) to Aug 23, 2024 (Fri) 15:00, extension is not possible.
○ (신청방법) 학교 홈페이지(http://portal.inu.ac.kr)에서 직접 신청
·[포털] 통합정보시스템 ▷ 학사행정 ▷ 등록 ▷ 등록금분할납부 ▷ 분할납부신청
○ (How to apply) Apply directly from the school website (http://portal.inu.ac.kr).
·[Portal] ERP system ▷ Academic administration ▷ Payment ▷ Notification and Certificates ▷ Tuition fee(Break Session)
○ (고지서 출력) 학교 홈페이지(http://portal.inu.ac.kr)에서 직접 출력, 별도 우편발송하지 않음
·[포털] 통합정보시스템 ▷ 학사행정 ▷ 등록 ▷ 등록금고지서 및 증명서 ▷ 등록금분납고지서
○ (Bill print) Printed directly from the school website (http://portal.inu.ac.kr) and not sent separately.
·[Portal] IERP system ▷ Academic administration ▷ Payment ▷ Notification and Certificates ▷ 등록금분납고지서
○ 납부기간 및 분납금액
- (1차) 2024. 8. 19.(월) ~ 2024. 8. 28.(수) 23:00까지, 고지금액의 35%
- (2차) 2024. 9. 9.(월) ~ 2024. 9. 13.(금) 23:00까지, 고지금액의 25%
- (3차) 2024. 10. 7.(월) ~ 2024. 10. 11.(금) 23:00까지, 고지금액의 25%
- (4차) 2024. 10. 21.(월) ~ 2024. 10. 25.(금) 23:00까지, 고지금액의 15%
○ Payment period and installment amount
- (1st) From Aug 19, 2024 (Mon) to Aug 28, 2024 (Wed) 23:00, 35% of the notified amount
- (2nd) From Sep 9, 2024 (Mon) to Sep 13, 2024 (Fri) 23:00, 25% of the notified amount
- (3rd) From Oct 7, 2024 (Mon) to Oct 11, 2024 (Fri) 23:00, 25% of the notified amount
- (4th) From Oct 21, 2024 (Mon) to Oct 25, 2024 (Fri) 23:00, 15% of the notified amount
○ 분할납부 신청 시 유의사항
- (분할납부 신청 제외자) 신·편입생, 재입학생, 수업연한 경과자
- (분할납부 미완납) 학칙 제51조(제적)에 따라 미등록 제적
- (전액 납부자 변경 불가) 등록금 전액 납부 후 분할납부로 변경 불가
- (분할납부 신청 취소) 분할납부 신청 후 1차 등록기간 내 미납부 시 신청 취소
- (납부증명서 발급) 분할납부 중 증명서가 필요할 경우 잔여 납부금을 완납 후 익일 발급 가능
○ Precautions when applying for installment payment
- (Exclusion from application for payment in installments) New or transferred students, re-entered students, over 8 semester students
- If you not fully paid in installments you will be unregistered student and be exclusion
- You can't change to installment payment after paying the full tuition fee.
- Cancellation of application if payment is not made within the first registration period after application for installment payment.
- (Issuance of payment certificate) If a certificate is required during installment payment, the remaining payment can be issued on the following day after full payment.